Persoonlijke Update || Ik Maak Me Te Veel Zorgen


De laatste tijd zit mijn hoofd erg vol; daarmee bedoel ik letterlijk vol. Ik kan me niet goed concentreren op school, ik heb geen inspiratie voor artikelen en ik kom vaak verdrietig thuis. Ik weet al wat het is, en het is me ook al een aantal keer verteld; ik maak me te veel zorgen. Vandaag wilde ik even met jullie kletsen waarover ik me dan zoveel zorgen maak, en ik hoop dat jullie begrijpen dat ik daarom af en toe geen artikel online zet. 

Ongeveer een jaar geleden kreeg mijn moeder darmkanker. Ik was toen een meisje van elf en kon me toen niet beseffen dat het mijn moeder overkwam. Ze is toen geopereerd en gelukkig was het al snel weer weg. De kanker zit in onze familie; zo heeft mijn tante borstkanker gehad, mijn opa longkanker + uitzaaiing naar de hersenen, zijn broers- en zussen long en borstkanker en nu misschien mijn andere tante ook darmkanker. Daarvan zijn alleen mijn tantes en moeder er nog.

Vorige week had mijn moeder haar jaarlijkse onderzoek. Hierin werd ze onder narcose gebracht en hebben ze 8 poliepen in haar darmen weggehaald, waarvan er nu nog 10 zitten die te klein waren. Deze poliepen kunnen uitgroeien naar tumoren en dat kan dus kanker worden. Verder hebben ze een plat stukje in haar darmen gevonden waar ze vervolgens een biopt van hebben genomen. Ook zaten er ergens anders 2 plekjes, maar daar hoefden we ons geen zorgen over te maken. Waarschijnlijk krijgt mijn moeder aankomende week de uitslag van de biopt die is genomen. 

Op school konden mijn vriendinnen het aardig goed merken. Ik stond zo'n beetje op het punt om in te storten. Bij Engels werd het me even te veel, dus mocht ik even de klas uit. 'S avonds lag ik klaarwakker te wachten totdat ik dan eindelijk in slaap viel. 

Ik merk ook dat de laatste tijd mijn cijfers achteruit gaan, dit komt denk ik door alles wat er de laatste tijd is gebeurd. Het is en was veel en alles kwam zo snel achter elkaar. Zoals eerder gezegd kan ik me ook niet goed concentreren op school. Gelukkig heeft mijn mentor alle leraren ingelicht dat ik de laatste tijd niet zo goed in mijn vel zit. Als ik wil leren voor een S.O. of Proefwerk dan lukt het me gewoon niet. Ik sla het wel op in mijn hoofd, maar alles lijkt 10 keer langzamer te gaan dan normaal. Uiteindelijk blijk ik dan wel goed geleerd te hebben, al heb ik daar zelf een ander gevoel over. 

Omdat ik dus vaak mijn hoofd er niet bij heb staan bij het maken van een artikel en ik er soms gewoon geen inspiratie voor heb, komt er af en toe niks online. Ik vind het erg jammer, maar anders zit ik uren naar mijn beeldscherm te staren waar ik uiteindelijk niks aan heb. 

Ik hoop dat jullie nu iets beter op de hoogte zijn, en neem het me alsjeblieft niet kwalijk als er een keer niets online komt!


10 opmerkingen :

  1. Oh, wat een verhaal! Ik begrijp helemaal waarom je niet zo veel artikels online zet. Veel succes met school en zo.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Sam
    Wat er ook is je kunt altijd bij me terecht.
    XX Maud

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super stoer dat je dit hebt verteld, respect! Iedereen heeft zijn ups en down en en ik wens je dat de uitslag goed is en dat je er weer snel bovenop komt!!! Heel veel liefs, Evelijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een naar verhaal, meis. Logisch dat je dan even geen zin hebt om te bloggen! Hopelijk komt het allemaal goed en is de uitslag positief. Ik wens je heel erg veel sterkte en succes op school. Als er wat is, kun je me altijd een PB sturen op Twitter :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow.. Wat heftig.. Ik ben er helemaal stil van.. Het maakt echt niks uit dat er af en toe geen artikel online komt. Ik vind het knap van je dat je dit zo durft te vertellen..

    Liefs nailsbyfml

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed dat je dit hele verhaal verteld, echt super stoer. Zelf vind ik het altijd fijn om alles van me af te schrijven, daarvoor is een blog ook wel fijn. Wat een heftig verhaal, en natuurlijk nemen de mensen die dit lezen je niks kwalijk! Dat van school komt wel weer goed, afgelopen jaar had ik ook iets meegemaakt en dat merk je dan terug in je cijfers. Heel veel sterkte met alles, en het komt allemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het echt heel erg voor je en zoals ik al zei je kan altijd met me praten of iets! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, echt heel erg heftig! Ik vind het heel erg dapper dat je dit zo durft te vertellen! Ik begrijp je ook heel goed en als er zoiets groots aan de hand is is het ook logisch dat je je minder kan concentreren. Alles komt goed en probeer kleine leuke dingen te gaan doen zoals iets bakken ofzo, dat vrolijkt je denk ik wel een beetje op :) xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pfoe meisje toch, wat heftig! Sterkte, je kan het! Ik geloof in je. <3 Liefs Janne. XXX

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2015 Test | Distributed By My Blogger Themes | Designed By Blokotka