welcome to the family

Ik heb een aantal weken terug samen met mijn vader een nieuwe camera gehaald! Het is een totaal andere geworden dan waarvoor ik wou gaan sparen; duurder, kleiner, maar beter. Het is de Sony a5100 geworden. Een compacte systeemcamera met veel instellingen en de nieuwste technische snufjes. 

Dit is de camera. Klein he? Ik dacht in het begin toen mijn vader erover begon, is dit nou echt beter dan een Canon 700D, bijvoorbeeld. Hij is zwart en ligt makkelijk in de hand. Wel even wennen, omdat ik normaal zo'n grote kast gewend ben. Je kan er erg professionele foto's mee maken, duiden de reviews over deze camera! 






Het scherm kan 180° draaien, wat het erg makkelijk maakt als je wil filmen! Ook heeft het touchscreen, maar dit werkt alleen wanneer je scherp wil stellen. Er zitten oneindig veel functies op, zo kan ook de ISO tot 125600. 















Omdat de standaard bijgeleverde lens niet de mooiste foto's maakt en gloednieuwe lenzen heeel erg duur zijn, heeft mijn vader 3 ouderwetse lenzen besteld. Ze moeten handmatig scherp gesteld worden waardoor je bij foto's heel gedetailleerd kan werken. Maar ik denk dat het wel moeilijk word met het filmen, omdat je dan waarschijnlijk de hele tijd uit focus bent. Maarja, ik kijk wel even hoe ik het ga doen. 


Welke camera gebruik jij?

13 opmerkingen :

  1. Leuk dat je een nieuwe camera hebt! Zelf ben ik aan sparen voror een goede camera :)

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een prachtige camera! Hij ziet er zo mooi uit! Ik ben benieuwd naar je foto's met deze camera! En ook heb je echt prachtige foto's ervan gemaakt!! Veel liefs, Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat ziet die er gaaf uit zeg, prachtige lenzen ook<3 Geweldig speelgoed hihi!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie camera! Ik heb zelf ook een systeemcamera, ik ben er heel tevreden over! :)

    ♥♥♥ Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat super leuk dat je een nieuwe camera hebt! Heel veel plezier ermee! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat ziet de camera er mooi uit! Ik wil ook zo graag een nieuwe!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat een ontzettend toffe aankoop. Ik snap heel goed dat je hier waanzinnig blij mee bent. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf, een nieuwe camera! Ik zou ook een nieuwe willen maar geen idee waar ik op moet letten. Misschien een idee voor een post :)
    Xx Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie camera! Ik ben ook nog op zoek naar een kleinere die je makkelijk mee kunt nemen;) X Laura www.mixtfashion.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wauw! Wat een toffe aanwinst, heel veel pleizer meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg leuk dat je een nieuwe camera hebt! Welke camera had je hiervoor, op die foto's ben ik ook echt verliefd!

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2015 Test | Distributed By My Blogger Themes | Designed By Blokotka