My Sport Motivation

Ik sport al een aantal maanden samen met een vriendin bij de sportschool. We proberen 2 keer in de week te gaan, maar helaas lukt dat niet altijd. Bijvoorbeeld wanneer je je sporttas kwijt bent (!!) *kuch kuch*, of wanneer je in de war geraakt bent over welke tijden je zou gaan. Zo zijn er veel redenen om niet te kunnen terwijl je wel graag wil gaan. Maar ook zijn er van die momenten dat je denkt: 'waarom doe ik dit?', waarbij je niet uit je luie stoel komt om in beweging te komen. Vandaag deel ik mijn motivatie om te sporten met jullie! 

Doelen opstellen is denk ik wel één van de meest belangrijke motivaties wat mij betreft. Iets wat je wil bereiken met sporten is erg praktisch, vooral omdat je later voor jezelf na kan gaan of je je doel ook daadwerkelijk gehaald hebt. Voor iedereen kunnen de doelen weer anders zijn, of course. Je wilt bijvoorbeeld afvallen of gezond(er) leven, het is maar hoe je er zelf over denkt. Ik vind het fijn om lekker in mijn vel te zitten en om zo nu en dan de caloriën van die ene pizza of dat stukje chocola er af te branden. Sporten vind ik erg leuk, alleen zou ik willen dat ik vaker naar de sportschool kon gaan!

Ik heb een leuk systeempje bedacht waarbij je allerlei dingen kan bijhouden, afvinken en jezelf kan challengen! Het is een DIY, dus dat is er ook nog leuk bij meegenomen!

Het werkt als volgt. Op de eerste bladzijde heb ik mijn standaard doelen voor die maand geschreven met een inspirerende quote. Zo word je steeds herrinnerd aan je doelen en wil je gewoon doorzetten. Believe me, it works. 
Op de tweede bladzijde heb ik een kalender voor de maand Januari geplakt, elke keer wanneer ik naar de sportschool ben geweest kruis ik die dag af. Zoals je hierboven kan zien was dat maar één keer deze maand. I suck. Maar dit komt deels omdat ik mijn tas met gymkleren en schoenen kwijt ben :( Op de derde bladzijde heb ik een challenge voor deze maand geplakt (van Blogilates). Elke dag kan je dan afvinken welk van de oefeningen je hebt gedaan, enzovoort. Ik ben deze maand niet zo actief geweest qua sporten, wat ik erg jammer vind.

Dit zijn de bladzijden die ik tot nu toe heb. Ik ben van plan om dit zo voor elke maand te doen, zodat ik alles goed bij kan houden. Misschien dat ik aan het eind van het jaar een process heb zien plaatsvinden, waar ik dan erg blij van word, haha! 
Het DIY stukje van dit schriftje is de voorkant. Bijna vergeten te vertellen! Ik heb wat plaatjes uitgeprint en ook wat uitgeknipt uit tijdschriften en die er opgeplakt. Super simpel, maar ik denk dat het super cute staat! Het geeft net dat beetje meer motivatie, vind ik. 

Wat is jouw motivatie om te sporten?

3 opmerkingen :

  1. Ik zou zo graag een betere conditie krijgen, maar elke keer houd ik het hardlopen niet vol... Misschien helpt zoiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er leuk uit zeg! Ik fiets elke dag twee uur (school is a bitch) en voor de rest eigenlijk niets. Wat betekent dat ik de conditie van een nijlpaard heb maar eigenlijk wel graag wil gaan hardlopen! Just do it haha :)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw, ik heb ook moeite om motivatie voor sport op te brengen maar dit is echt een goed artikel om toch over sporten na te gaan denken!

    Mooi nieuw logo trouwens!
    x

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2015 Test | Distributed By My Blogger Themes | Designed By Blokotka