Furry Friend Tag



De Furry Friend Tag stond al een hele tijd op mijn To-Do List en dit weekend heb ik 'm dan ook eindelijk voor jullie ingevuld en de foto's gemaakt. Daarover gesproken, Spooky wilde niet echt meewerken want ze was een beetje bang, ahw. Ik hoop dat de foto's toch nog een beetje leuk zijn geworden. Let's begin!

Wat is de naam van je huisdier?
Ze heet Spooky, wat eigenlijk eerst Zwartje was. Toen we haar bij het asiel ophaalden zei de mevrouw achter de balie of ik al een naam wist. Maar omdat het allemaal zo onverwachts was (wat ik bedoel lees je straks :)) flopte Zwartje er als eerst uit. A weird name, I know. Toen we thuis kwamen bedacht mijn moeder Spookie, en eigenlijk vond ik het wel heel schattig. Het is trouwens met een 'y' geworden. Spooky.  

Wat voor soort dier is het en welk ras?
Ze is een poes, een Europese Korthaar en ze heeft een wit doorlopende streep op haar buikje, so cute, arrrggh. 

Hoe lang heb je je huisdier al?
Ik heb haar nu ongeveer zes jaar.

Hoe kom je aan je huisdier?
Op mijn achtste verjaardag namen papa, mama en mijn vriendin mij mee ergens naartoe, maar waarheen dat wist ik niet. Toen we aankwamen bleek het een asiel te zijn. Het kwam in het begin helemaal niet in me op dat ik een kitten uit mocht zoeken, maar toen we eenmaal binnen kwamen werd dat wel duidelijk. Ik deed de deur open en daar kwam ze aan rennen hoor. Ik knuffelde met wat poesjes (het blijft nog steeds een genot om dat te doen haha) en al snel wist ik dat ik Spooky graag wou. 


Hoe oud is je huisdier?
Spooky is op 14 mei 2008 geboren, wat haar dus nu 6 jaar maakt. Binnenkort wordt ze alweer 7, wat gaat de tijd toch snel! Ze begint trouwens ook hier en daar een beetje grijs te worden, klein omaatje. 

Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je dier?
Ze is speels maar lui tegelijkertijd. Ze houdt van touwtjes en het achterna zitten van muizen, vogels en vlinders. Maar wanneer ze lui is laat ze dat ook echt wel merken, het grootste deel van de dag ligt ze op een matje op de verwarming.. Ook wil ze bij je zitten wanneer het haar uitkomt, een pittige tante is het wel. Ze gaat trouwens ook vaak in een te kleine doos liggen. Ook haalt ze wel eens uit, maar dat vind ik juist wel schattig. 

Hoe belangrijk is de band met je huisdier?
Heel belangrijk, natuurlijk. Ik deel al zes jaar mijn leven met haar en ze heeft ook net als mij alles meegemaakt. Soms heb ik het gevoel dat ze het kan zien wanneer ik verdrietig ben, want dan komt ze vaak bij me zitten. Of als ik juist blij ben, dan komt ze lekker knuffelen. 

Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdier?
Meestal zijn dat er wel wat; Spook, Spookje, Drol(lie), Poepje. Hahah. laten we het daar maar bij houden.

Heb jij ook een huisdier?

5 opmerkingen :

  1. ahhh wat een superlieve leuke kat!
    Echt een schatje is het, leuke tag!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke tag :)! Leuk om een huisdier te hebben die al zolang bij je is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Awh ik heb ook echt heel veel koosnaampjes voor mijn huisdier. Ik vind je katje er echt heel lief uitzien, leuke tag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tag! Mijn poes heet Lotje, maar noem haar altijd m'n Moppie! haha
    Koosnaam poepje is ook wel leuk! haha...

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2015 Test | Distributed By My Blogger Themes | Designed By Blokotka