My Foundation Dilemma


Ik vind het altijd zó moeilijk om een goede foundation/CC-/BB Cream te vinden die ook daadwerkelijk goed bij mijn huidskleur aansluit. Steeds wanneer ik er een nieuwe bij heb denk ik dat 'ie goed is, maar na een paar keer zie ik al dat het geen geslaagde aankoop was. De één is te donker, die weer te roze of deze is weer te licht dekkend. Wat een klus. Vandaag vertel ik je wat meer over mijn Foundation Dilemma, dus als je benieuwd bent, lees dan gauw verder!


Dit zijn alle Foundations/CC-/BB Creams en Tinted Moisturizers die ik heb. Van links naar rechts zijn dat: Essence Tinted Moisturizer, Miss Sporty So Matte Perfect Stay Foundation, Maybeline Fit Me Foundation, L'Oreal True Match Foundation, Max Factor CC Cream, Miss Sporty Moring Baby BB Cream, Gosh CC Cream en de Catrice Alround BB Cream. 

Laten we beginnen met de werkelijke foundations! 

De foundation van Miss Sporty stinkt ontzettend, naar een geitenvacht. Daarnaast dekt hij ook niet goed en laat hij een erg lelijk en streperig effect achter. 

Met de Fit Me Foundation van Maybeline is niks mis mee, behalve dat 'ie te donker is voor mij, daar heb je het weer..

Tot slot mijn een na laatste aankoop: de L'Oreal True Match Foundation. In de winkel zag het er allemaal goed uit, en de eerste paar keren dat ik 'm aanbracht ook. Maar ik merkte toch dat hij te roze is voor mij, de roodheden in mijn gezicht worden hier bovendien ook meer door geaccentueerd. Hij geeft bij mij ook een té matte dekking, wat er als snel cakey uit gaat zien. Helaas, weer een miskoop!


Hier kun je de swatches zien! 


Heel erg jammer dat ik deze producten in mijn kast moet laten liggen, want met een gekleurd hoofd ga ik niet rondlopen, haha!


En nu op naar de BB-/CC Creams en Tinted Moisturizer. Zoals je ziet heb ik er behoorlijk wat voor mijn doen. Als ik iets op mijn gezicht draag dan is dat toch wel een BB of CC Cream. Dit omdat ik liever toch een klein beetje dekking wil hebben en mijn gezicht egaler wil maken, maar ook omdat het gewoon fijner zit. Het gevoel dat je niet zo geplamuurd bent vind ik toch een wat fijner idee! 



De Tinted Moisturizer van Essence gebruikte ik een aantal jaar geleden super graag, en dan vooral in de zomer. Ook had ik toen nog niet zoveel dekking nodig en eigenlijk maakte dat mij toendertijd helemaal niet uit. Hij is een beetje oranje, maar wanneer je het goed inblendt met je huid zie je daar al bijna niets meer van terug!

De CC Cream van Gosh won ik ongeveer een half jaar geleden, maar zoals je ziet is 'ie veel te donker voor mij. Toen ik in de laatste zomervakantie thuis kwam sloot hij mooi aan op mijn huid. Ik vond de formule erg fijn en ook zag het er super mooi en glowy uit. Helaas ben ik nu weer veel te bleek voor deze CC Cream, maar ik hoop dat ik 'm volgend zomer weer kan dragen!

De Miss Sporty BB Cream kocht ik ooit uit enthiousiasme toen ik erover las op de blog van Vera. Ik ben er nooit echt lyrisch over geweest, ik ben dat nu nog steeds niet. Ik heb 'm al heel lang niet meer gebruikt omdat hij super dun en te donker is. Ook dekt hij niet zo goed naar mijn smaak. 

Dan over op mijn laatste aankoop die je laatst in deze shoplog kon zien. Ik was er erg blij mee totdat ik zag dat ook deze een meer roze ondertoon heeft dan een gele. Ook voor deze ben ik bang om 'm opnieuw te gebruiken.

De Allround BB Cream van Catrice is een heuse favoriet, maar wat baal ik dat hij niet meer verkrijgbaar is! Dit was de enige die goed aansloot op mijn huid, maar hij is nu sinds een paar weken (of al maanden?) op. Er zit nog maar een heel klein beetje in. 





Ik heb de prijzen opgeteld, en volgens mij heb ik nu voor ogeveer € 60 aan producten in mijn kast liggen die ik niet kan gebruiken. Zonde! 

Ken jij dit probleem ook?

7 opmerkingen :

  1. Inderdaad erg jammer van die producten die je niet kan gebruiken, maar ja, niets aan te doen! Wel een leuk artikel, en mooie foto's! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie foto's! Wel jammer van de producten die je niet kan gebruiken inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer dat het moeilijk is om een foundation te kiezen die bij jou huid past. Zelf gebruik ik met waanzinnig veel liefde mijn Catrice Nude Illusion in 010 Ivory. Misschien moet je die eens proberen? Ik heb ook een vrij lichte huid en last van onzuiverheden en die dekken echt goed met deze foundation. Of investeer in een goede foundation bijvoorbeeld van MAC of Chanel. Het is even slikken, maar als je er voor spaart en je laat helpen bij een MUA in een counter kom je er misschien al een eind! :) Je hebt trouwens prachtige foto's gemaakt!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh zonde dat je ze allemaal niet kan gebruiken! Ik herken het zo erg, heb ook altijd moeite met foundations kopen. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, heel herkenbaar. Ik gebruik mijn te donkeren en te lichte foundations en bb creams vaak om te contouren voor als ik naar een feestje ga. Zo blijven ze toch niet helemaal ongebruikt in de kast liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's heb je gemaakt!! Ik ken het probleem, maar herken het niet heel erg omdat ik eigenlijk nooit iets van foundation gebruik.

    Love,
    Didem.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie foto's!
    ik heb zelf altijd zo'n moeite met een goede kleur foundation uitzoeken, mijn huid is zo licht en elke kleur lijkt te donker te zijn!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2015 Test | Distributed By My Blogger Themes | Designed By Blokotka