Been There, Done That

Vakantie, ik denk dat we er allemaal wel van houden! Zon, zee, strand, luieren, cultuur, shoppen en ga zo maar door. Dat komt er in mij op als ik aan vakantie denk. Op vele blogs kwam ik deze geweldige Tag tegen die - ja, je weet het al - over vakantie en landen gaat. 

Welke landen van de wereld heb je al bezocht?
De landen die ik me nog goed kan herinneren zijn volgens mij: Frankrijk, Duitsland, Engeland, Turkije, Tsjechië, Oostenrijk, Spanje, Italië en België. 

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?
Amerika (steden zoals NY, LA, Hollywood, California), Griekenland, Canada & Afrika ! 

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)
Ik houd er wel van als het van alles wat is. Zo vind ik het bijvoorbeeld heerlijk om te zonnen op het strand in Spanje met een koel briesje, maar de cultuur in duiken, dingen bezoeken (zoals musea, waterparken of bijzondere plekken) en shoppen vind ik ook helemaal geweldig ! 

Praag, Tsjechië 

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?
Uhm, ik ben nu al een aantal jaar niet meer op vakantie geweest, maar Spanje en Turkije blijven me altijd bij. Zo gingen we vroeger vaak met de hele familie naar Turkije op een camping (met alleen maar huisjes) en dat ik vond altijd zo leuk! Maar in Spanje was het weer anders leuk. We stonden op een camping in Pals waar ik een leuk vriendinnetje had. We zijn daar inmiddels 2 keer naartoe geweest. 
Naar allebei de plekken zou ik nog wel weer eens heen willen. Ook om te zien of het veranderd is. 

Laat je allerleukste vakantiefoto zien.
Ik weet eerlijk gezegd niet meer zo goed waar al onze foto's zijn gebleven, maar goed. De afbeelding hieronder vind ik wel erg mooi. Het was in Italië toen we mijn tante en (bijna) oom bezochten. Veel weet ik er niet meer van, maar deze foto vind ik wel iets moois hebben! 

Gardarmeer, Italië

Ben je al eens voor je werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?
Nee, helaas nog niet. In de vierde (op school) mag je wel een eigen bestemming kiezen om je maatschappelijke stage te doen. Je moet er alles zelf voor regelen, maar dat maakt mij niet zoveel uit! Ik zou dan heel erg graag naar Amerika willen gaan, het lijkt me zo leuk! Ik heb er trouwens ook een paar contacten :)

Met wie ga je meestal op reis? 
Eigenlijk bijna altijd met mijn ouders. Dit jaar gaat dan toevallig mijn vriendin voor een week mee naar Spanje (wat ik echt te gek vind!) en voorheen gingen we ook wel eens met de hele familie.

Met wie zou je wel eens op vakantie willen gaan? (dit mag iedereen zijn: familielid, vriend(in) of beroemd persoon).
Het lijkt me super gaaf om een keer met een vriendin of groep (zonder ouders) te reizen. Dat lijkt me super gezellig, maar daar kan ik nu alleen nog maar over dromen (mijn ouders laten mij op deze leeftijd nog niet alleen reizen, wat ik natuurlijk ook begrijp :P).

Tsjechië 

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?
Zowieso eten om te overleven. Ik weet niet of ik dat avontuurlijke type ben dat haar eigen eten gaat verzamelen op een eiland, dus voor de zekerheid neem ik maar een lading mee. Verder denk ik alles wat ik hier thuis ook heb. Gewoon hetzelfde leven, maar dan op een onbewoond eiland.

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar? 
Ja! Best vaak zelfs, voornamelijk naar campings hier in de buurt. De laatste keer is denk ik nu zo'n 2 jaar geleden.

Ga je liever naar een attractiepark of een dierentuin? 
Ah, moeilijke! Maar ik denk dat ik toch voor het pretpark ga, ook al houd ik ontzettend veel van dieren. Ik ben vroeger denk ik gewoon te vaak naar een dierentuin gegaan waardoor ik er nu niet meer zoveel aan vind. 

Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?
Een paar jaar terug zou ik een ski vakantie de voorkeur hebben gegeven, maar de laatste tijd vind ik het op de één of andere manier eng geworden om te skiën. Ik ga daarom nu voor een zonvakantie, ook al krijg ik het erg snel benauwd  in warmte. 

Valfrejus, Frankrijk

Wat is jouw leukste vakantie-herinnering?
Uhh, ik heb erg veel leuke dingen meegemaakt op vakantie, dus ik weet zo één, twee, drie niks te verzinnen :$

Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?
Ik zat samen met mijn ouders in een huisje op een berg in Spanje. Toen ik een keer ging douchen kroop er zo'n hagedisje naar mij toe. Hij kwam de badkuip in geklommen en op dat moment gilde ik als een keukenmeid. Mijn vader kwam er meteen aan en pakte het beestje op. De staart bleef toen liggen, en, misschien kon je het al raden, maar dat ding bewoog ! Ik vond het echt heel erg eng en het moment blijft me nog steeds bij. Bleh. 

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?
Na een paar jaar dat we niet op vakantie zijn geweest, gaan we dit jaar weer lekker naar het zonnige Spanje! Dit keer gaat mijn lieve vriendin een weekje mee en ook mijn tante uit Italië komt nog een weekendje langs. In totaal zijn we er drie weken. En oh, wat heb ik er veel zin in ! :)

Waar zou je nooit op vakantie gaan?
Landen waar het altijd koud is, dus meer het Oostelijke deel van Europa..


Ga jij dit jaar op vakantie ?

1 opmerking :

Copyright © 2015 Test | Distributed By My Blogger Themes | Designed By Blokotka