My Motivation For School


Ja hoor, heb je haar weer met haar verhalen over school. Sorry, maar er kwam ineens een idee in me op! Veel mensen vinden het moeilijk om zich bijvoorbeeld te concentreren op school. Soms is dat ook het geval bij mij. Er zijn zo van die dagen waarop ik echt denk, school kan de pot op! De laatste tijd hoor ik ook steeds vaker dat sommigen er geen manier voor uit kunnen vinden. Zelf heb ik een aantal manieren hoe ik leer, dus als je benieuwd bent, lees dan gauw verder!


Soms is er geen weg om er onderuit te komen, want tja, als je een goed cijfer wil moet je er helaas wat voor doen. Ik moet eerlijk bekennen, soms ben ik iemand die het leren kan uitstellen, en ja, lang uitstellen. Andere dingen vind ik dan opeens veel belangrijker, bijvoorbeeld bloggen. Om dit soort dingen te voorkomen kun je maar beter afspraken met jezelf maken.

Als ik uit school kom ga ik eventjes relaxen: ik pak wat drinken en ga bijvoorbeeld Youtube video's kijken. Dan ga ik leren wat er te leren valt en maak ik mijn huiswerk. Hier trek ik meestal een uurtje tot twee uurtjes voor uit. Ik leer niet één dag van tevoren voor drie uur lang, nee, ik leer een paar dagen (ongeveer vier) van tevoren, per dag één uurtje. Als ik klaar ben met leren, mag ik iets leuks doen voor mezelf.

Aan het begin van het jaar vond ik het erg moeilijk om meteen uit school te leren, dat deed ik veel liever 's avonds. Maar sinds een aantal weken doe ik het tegenover gestelde en voor mij werkt dat veel fijner! Omdat je vaak 's middags meer energie hebt dan 's avonds kun je je beter concentreren. 

Mijn motivatie is -om het maar zo te zeggen: 'Zonder iets te bereiken heb je niet goed genoeg je best gedaan'

Bij het leren probeer ik dat ook vaak in een aantal stappen te doen. Onderstaande stappen gebruik ik bijna voor alle proefwerken.

♥ Tekst lezen
♥ Moeilijke woorden die ik niet begrijp in mijn PIF-list zetten en de betekenis ervan zoeken
♥ Het bijbehorende werkboek doornemen
♥ De belangrijkste punten uit de tekst halen
♥ Jezelf (laten) overhoren
♥ Een samenvatting schrijven 

Natuurlijk zijn er tal andere soorten manieren waarop je kan leren, maar deze vind ik het fijnst werken, vandaar dat ik ze vandaag met jullie gedeeld heb.



Hoe leer jij altijd? Vond je deze manieren handig?

4 opmerkingen :

  1. Handige tips! Motivatie voor school kan ik zeker gebruiken haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig artikel! Artikels over school vind ik eerlijk gezegd altijd leuk om te lezen. Maar neh, ik ben geen nerd. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handige tips, het beste kan je alles heel veel herhalen en al vroeg beginnen met leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha ik heb precies hetzelfde probleem Sam maar wel bedankt voor de tips ik ga het zeker proberen!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2015 Test | Distributed By My Blogger Themes | Designed By Blokotka