De Stress Begint Toe Te Slaan


Hai mensjes. Ik ga nu alweer de vierde week in dat ik elke dag om zeven uur op moet staan en 's middags om half vier weer thuis ben om dan vervolgens veel huiswerk te maken en te leren... En eerlijk gezegd, ik ben er nu al klaar mee. Ik weet dat dit jaar anders is dan vorig jaar omdat we nu natuurlijk meer vakken hebben en meer opdrachten krijgen. Zo hebben we vorige week al ons eerste project in moeten leveren en die week ervoor al een presentatie moeten houden, net zoals aankomende week. We hebben de eerste twee S.O.'s gehad die gelukkig niet zo heel moeilijk waren maar deze week staan er alweer 3 S.O.'s en 2 proefwerken op ons te wachten. Ik weet het, eigenlijk mag ik niet klagen, maar ik voel de stress al behoorlijk toenemen, terwijl ik dat vorig jaar haast niet had. Vandaag wil ik mijn hersenspinsels even luchten en hopelijk lucht dat een beetje op! Maak je klaar voor een lang school zeur artikel, hahah. 

Vorige week vrijdag moesten we onze eerste vakken aftekenen. Dit houd in dat je je afgemaakte en nagekeken werk als het ware laat signeren door de leraar. Als je dat hebt gedaan en met een 'g' hebt afgetekend mag je een proefwerk of S.O. maken, anders niet. Toen we vrijdag bij economie binnenkwamen ging iedereen alle stof van het eerste hoofdstuk nakijken + aftekenen. Uiteindelijk was ik bijna de hele les (zo'n 50 minuten) bezig met het nakijken waardoor ik bijna geen tijd meer had om af te tekenen, op dat moment voelde ik de stress echt toe slaan, in de hele klas. Iedereen was trouwens de hele week al erg moe, I don't know why, maar het was echt niet grappig.. Maar even terug naar het aftekenen, als je het die les niet deed (dat was trouwens de enige les waarin je kon aftekenen voor eco) moest je het proefwerk in een inhaalmoment maken. Daar had ik dus echt geen zin in. Ten eerste vond ik het best oneerlijk omdat we nog geen andere gelegenheid hadden gekregen om na te kijken, en ten tweede, whoops, die ben in vergeten. Uiteindelijk heb ik toch nog kunnen aftekenen, zo'n tien minuten voordat de bel ging. Gelukkig maar. 

Ik krijg niet alleen stress van dat overhaaste aftekenen, maar ook van het feit dat alle leraren in maart volgend jaar gaan kijken of je wel verder kunt naar 3TTa. Je mag dan met twee gemiddelde 5'jes door, en daar ben ik een beetje bang voor. Vorig jaar stond ik gelukkig geen 5'jes voor mijn gemiddeldes, dus ik kon gewoon door. Maar omdat ik nu al zo gestrest ben (waarvoor ook eigenlijk?) ben ik bang dat ik het helemaal niet ga redden. Ik weet het, we moeten nog veel doen en we gaan ook nog naar Valencia. Maar ik ben gewoon heel erg bang dat ik niet door kan gaan met TTO. Ik ga dus ook extra hard werken dit jaar om van school af te gaan met een TTO diploma op zak. Normaal haal ik wel redelijke cijfers, maar ik denk dat het door de stress komt dat ik er nu al zo over denk. Oké, waar gaat dit heen? We zitten nog maar 3 weken op school, en we hebben er nog zoveel te gaan!

Zonder al die proefwerken en alles er omheen zou ik school wel oké vinden, maar het feit dat ik nu al zo gestrest ben om een klein dingetje beloofd niet erg veel. Ik weet dat ik blij moet zijn met dat ik überhaupt naar school kan gaan. Ik bedoel, kinderen in Derde Wereld landen dromen ervan om in de schoolbanken te zitten en iets anders te doen dan alleen maar werken.

Ohja, by the way, dit is mijn 200e artikel! Het is echt vreemd dat er al zoveel blogposts op mijn blog staan, like whaat? Over een maandje bestaat mijn blog dan ook alweer een jaar, wat is dat snel gegaan zeg! Ik ga dan denk ik een winactie organiseren, yay!

Zit jij nog op school?


1 opmerking :

  1. I feel you! Maar ik begon vorig jaar ook niet geweldig en 't jaar ging niet helemaal soepeltjes, maar toch ben ik met geen onvoldoende over gegaan!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2015 Test | Distributed By My Blogger Themes | Designed By Blokotka