Keep On Running


NL: De laatste tijd ben ik helemaal into the running. Ik vind het leuk en het is ook nog eens goed ook! Een echte aanrader is het zeker, en vooral voor degenen die niet op een sport zitten (hmgfhmgf). Ik loop samen met mijn moeder en we volgen een soort training met Evi. We lopen nu ongeveer een half uurtje en wisselen steeds af van lopen naar wandelen. Steeds langere tijden. Vandaag ga ik jullie wat meer vertellen over mijn ervaring met hardlopen, het resultaat en wat weetjes met GIF's. 


Mijn ervaring 
NL: Ik zit al een jaar niet meer op een sport, en ik geef toe, ik mis het bewegen. Toen ik de knop om wilde draaien om met een vriendin naar de sportschool te gaan waren er een aantal probleempjes. Helaas is de sportschool uitgesteld tot na de vakantie, maar in die tussentijd wilde ik toch iets doen. Ik vond geen enkele sport leuk (typisch ik weer he, hahaha) en dus ging ik wat research doen. Mijn moeder loopt al meer dan vijf jaar lang hard en zij heeft mij uiteindelijk overtuigd om een keertje mee te gaan. Ik dacht, proberen kan geen kwaad. En nu lopen we zo'n drie keer in de week met een speciaal hardloop schema app die aangeeft wanneer je wat moet doen. Mijn moeder loopt de rondjes met gemak met mij mee. Het heeft wel iets. 
Het is nou niet zo zeer ontspannend, maar het maakt eerder je hoofd leeg. We gaan meestal door het bos, lekker in de natuur. Als we weer terug zijn voel ik me fit, in tegenstelling met daarvoor. 

Mijn motivatie
NL: Mijn motivatie bestaat eigenlijk uit een aantal dingen. Om het een beetje kort te houden zal ik er maar meteen mee beginnen. Zoals hierboven aangegeven wilde ik op een sport. Ik beweeg immers heel weinig en ik wilde dus ook aan mijn conditie werken. Ik wil ook gezond leven: hiermee bedoel ik dat ik gezonder wil eten en meer wil sporten. Hopelijk kom ik dan nog een aantal jaartjes verder..

Denk in centimeters in plaats van kilo's
NL: Veel mensen gaan hardlopen omdat ze kilo's af willen vallen. Natuurlijk is dat erg fijn als dat kan, maar ik zou je wat vertellen... Het is zo gebleken dat als je hardloopt je eigenlijk geen gram afvalt. Toch wordt je elke keer slanker als je het maar volhoudt. Je verliest centimeters, maar geen grammen. Op zich voor velen niet zo erg, en al helemaal niet als je er totaal niet mee bezig bent. 

Mijn tips
NL: Als ik je wat tips zou mogen geven die ik vaak graag gebruik, dan zou ik je aanraden een doel te hebben. Wil je bijvoorbeeld hardlopen omdat je wilt afvallen, of omdat je het leuk vind of omdat je meer wilt bewegen? Zo zijn er erg veel doelen waar jij je op kan concentreren. 
Ik kijk vaak recht vooruit, naar de horizon. Dit is erg fijn en het helpt ook. In het begin wilde ik nog wel eens naar de grond kijken, maar dit is alleen maar irritant. Probeer ook recht op te lopen en niet te veel te bewegen met je hele lichaam. 


Loop jij hard?

5 opmerkingen :

  1. Leuk en handig artikel ! Ik denk dat ik binnenkort ook maar ga beginnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk artikel Sam! Ik loop sinds een tijdje ook hard, en het is zo leuk! Vooral als je veel huis- of leerwerk hebt, vind ik het lekker om er even tussenuit te gaan. Ik moet (nou ja, eigenlijk wil, hahaha) nog wat leuke kleding, zodat ik in de zomer niet met een lange broek hoef te lopen. Er is zulke leuke hardloopkleding, ik wil alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een heel handig artikel! Ik lees het nu regelmatig op diverse blogs. Ik was er mee begonnen maar ben weer afgehaakt omdat ik het niet fijn vond. Maar nu ik het weer overal lees begint het toch wel een beetje te kriebelen om weer de hardloopschoenen aan te trekken. Ik ga morgen maar gelijk mijn eerste rondje weer doen, dank je wel voor de extra motivatie! Ik heb Evi's programma ook en die vind ik heel fijn! Goede tips, hier heb ik zeker iets aan! :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw ik vind je lay-out van je blog echt super ik volg je nu via bloglovin! je schrijft erg leuk liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb jij een leuk blog Sam, ik kende jou blog nog helemaal niet! Ik ben blij dat ik hem gevonden heb. Ik heb de laatste tijd ook weer echt de hardloopkriebels. Ik ben in januari begonnen (I know, als goed voornemen) en ik heb het heel lang kunnen volhouden, vond ik :$. Maar nu is het helaas toch op zo'n punt beland dat ik al een tijdje niet meer gelopen heb, bummer! Nu ik je artikel lees heb ik er echt weer zin in! Dankjewel voor de inspiratie en motivatie! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2015 Test | Distributed By My Blogger Themes | Designed By Blokotka