Beach Waves Battle



Toen Lotte en ik laatst in de Kruidvat stonden kwamen we opeens op het idee om een battle te houden tussen twee haarproducten met hetzelfde doel; in dit geval Beach Waves. We testten in dit artikel de producten van Andrélon en Aussi. En alhoewel het niet helemaal de tijd van het jaar is om met beachy hair rond te lopen leek het ons toch een erg leuk idee om ze tegenover elkaar te zetten in een review battle!

Lotte: Toen ik samen met Sam aan het shoppen was in Enschede gingen we naar de Kruidvat. Toen Sam de beach spray van Aussie ging kopen, zag ik de spray van Andrélon staan, het leek me wel leuk om eens te proberen. Ik had het wel eens eerder gezien op tv en ik had er wat over gelezen op wat blogs, maar ik was nooit echt van plan om het ook echt te kopen. 














Lotte: De fles waar de beach spray in zat sprak me erg aan: het ombre effect van zilverachtig naar paars vind ik erg leuk. De spray heet: Go For Texture Beach Spray, en het is van de Pink Collection. Op de fles staat dat het zorgt voor een warrig effect en natuurlijke textuur. Op de achterkant van de fles staat hoe je de spray moet gebruiken. Er staat ook nog een stylingtip bij hoe je het op droog haar kan gebruiken.














Sam: Ik heb de Miracle Beach Waves met Australian Sea Kelp Extract van Aussie gehaald en vind de verpakking er erg leuk uitzien! Aussie belooft met dit product je haar een mat, warrig en getextureerde finish te geven, iets waar ik wel erg benieuwd naar was. Ik vind de naam Aussie eigenlijk ook wel erg leuk bedacht!


Lotte: Deze spray bevat 150 ml waar je €4,99 voor betaald. Ik verwachtte dat deze spray me warrige golfjes zou geven net zoals zou gebeuren als je net in de zee had gezwommen. Ook hoopte ik dat ik wat meer textuur in mijn haar kreeg, want dat heb ik normaal niet echt. Ik was wel een beetje bang dat mijn haar te droog zou worden.

Dit is wat Andrélon over de spray zegt: “Deze spray zorgt ervoor dat het lijkt alsof je net een dag naar het strand bent geweest! Het zorgt voor een warrige textuur in je haar en zorgt voor luchtige volume door heel je haar."




Sam: De fles bevat 150 ML waar je € 6,99 voor betaald, wat 'm dus twee euro duurder maakt dan die van Andrélon. Omdat mijn haar lang en zwaar is is het best wel moeilijk om er een leuk kapsel van te maken. Ik hoopte dus eigenlijk dat deze spray mijn haar een soort volume boost en wat meer textuur zou geven.

Dit is wat Aussie over de spray zegt: "Deze spray met Australisch zeewierextract bevat een mix van twee verschillende soorten zout die je haar een matte textuur en wet look glans geven. Een natuurlijke look: daar draait het om bij ons! Je sexy, warrige haren zullen dus meebewegen met de zeebries (of wanneer je je bus achterna rent)."





Lotte: Ik vind de constantie van de spray erg fijn, het is erg luchtig en droogt snel op waardoor mijn haar niet zo lang nat blijft. Ik vind dat de spray erg makkelijk aan te brengen is, het sprayt niet te breed maar ook niet te smal waardoor het makkelijk over je haar te verdelen is.

Sam: De consantie van de spray is fijn, maar heeft wel een aparte geur. Het deed Lotte denken aan een medicijn wat zij vroeger heeft gehad, al kon ik dat niet helemaal plaatsen. Wanneer ik de spray aanbreng op mijn haar gaat dat soepel en heb je meteen het gevoel dat je net uit de zee komt. Het is makkelijk te verdelen, maar blijft wel een tijdje nat. 



Lotte: Nadat ik mijn haar nat had gemaakt, de spray over mijn haar verdeeld had en daarna mijn haar weer droog gemaakt had, zag ik niet heel veel verschil. Ik had een tweede keer alles herhaald, toen zag ik zeker wel verschil. Ik vond het heel mooi, het waren niet echt golfjes maar het was warrig en voelde luchtig aan. Helaas na een paar uur zakte dat warrige steeds verder weg en begon mijn haar in de loop van de tijd steeds zwaarder aan te voelen. ’s Avonds leek mijn haar heel vet en er zat geen volume meer in. Mijn haar is wel heel zwaar dus het kan ook aan mijn haar liggen. 


Sam: Nadat ik de spray had aangebracht zag ik dergelijk verschil. Ik kneedde het in en wreef een beetje. Al snel kreeg ik meer volume en voelde mijn haar wat stugger aan. Let op dat als je de spray te dicht op je hoofdhuid sprayt het gauw vettig kan worden. Omdat sommige plukjes nog een beetje nat waren droogde ik het verder met de föhn, dat gaf het nog net dat beetje extra volume. Ik heb gelezen dat je het ook op handdoekdroog haar aan kan brengen, het daarna in een vlecht doet en ermee gaat slapen. De volgende dag heb je sexy beach waves! Ik denk dat deze manier het meest effectief is en langer blijft zitten. Want dit zakte binnen een paar uur een beetje uit. Maar toen ik daarna nog een beetje wreef en kneedde zat het weer mooi!

Lotte: Ik zou het zeker aanraden, maar probeer het eerst een paar keer uit zodat je weet welke techniek van inbrengen werkt voor jouw haar. Ik geef 'm een 6.5.

Sam: Over het algemeen is het een erg fijne spray die zeker zijn geld waard is. In het begin moet je ook bij deze spray een paar keer experimenteren met wat jij het fijnst vindt werken. Ik geef 'm een 7.5.

Heb jij ervaring met deze producten?


1 opmerking :

  1. Wat een leuke battle zeg! Allebei heel duidelijk en fijn om te lezen. Ik zou zelf toch eerder kiezen voor Aussie omdat ik daar meer effect in zie dan bij Andrélon. Echt een leuke en originele battle, je hebt trouwens ook hele mooie foto's gemaakt!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2015 Test | Distributed By My Blogger Themes | Designed By Blokotka